HTML

Gyere baba, gyere! :-)

Friss topikok

  • oolilla: Szia! Te is tudod, hogy régóta olvasom a blogodat, már az eleje óta, szeretlek olvasni. Nemtudom,o... (2015.01.20. 12:23) Évvég-évkezdet
  • 00lila: Jocim is szenvedett már el hasonló/nagyobb sérüléseket. Hiába figyel az ember 0-24 a gyermekére, b... (2014.10.20. 00:27) Az első...
  • *baboka*: @00lila: Szia nagylány!:) Remélem jól vagytok a manóddal együtt! :) (2014.08.28. 10:53) Nyügi babám
  • *baboka*: Örülök, hogy velem maradsz ;) (2014.05.24. 11:07) 6 hetes kontroll babának és anyának
  • baboka: Nagyon szépen köszönöm mindenkinek! :) (2014.05.20. 09:11) A kétágyas, a csecsemősök és egyáltalán

Doki után...

2012.09.12. 19:45 *baboka*

A doki tök normális, kedves, és látszik, hogy jó szakember, nem hiába főorvos.

Alapból viszolygok az „orvoslátogatásoktól”, de mindenképpen elmentem volna. És milyen jól tettem. A rákszűrés közben meséltem a terveinkről, ő közben buzgón dicsérgette, hogy milyen szép a méhszájam. Aztán kérdezte, megnéztek-e már hüvelyultrahanggal. Hazudtam, azt mondtam, hogy nem, pedig 3 éve már voltam, igaz SZTK rendelésen. Hát most megnézett. Láttam a monitoron, hogy a petefészkeimben apró fekete pontok láthatók, amire a doki azt mondta: ezek nem ciszták, hanem „beragadt tüszők”. A papíron, amit kiállított, ez áll:

„M.k.o-on átl.nagyságú, PCO-s jell.ovarium.”

Na sokkot kaptam egyből, szinte alig tudtam visszafogni magam, hogy ne sírjak. Biztos fátyolos fejet vághattam, mert a doki heves nyugtatásba kezdett, hogy ezek nem ciszták, ezeket ki kell csak onnan takarítani, aztán megnézzük, van-e tüszőérés, és ha nincs, akkor serkentjük majd, ahhoz fognak kelleni további vizsgálatok, de lehetséges, hogy a testem magától rendezi a dolgot.

Én úgy gondolom, hogy a problémám kiváltó oka a volt fogamzásgátlóm lehetett. 16 éves koromtól szedtem a gyógyszert, 5 évig Gracial-t, míg azt szedtem, semmi bajom nem volt a ciklusommal, rendben megjött mindig, és védve is voltam. Mikor ezt először felírta nekem egy nőgyógyász, előtte vérvételre küldött, rendesen megvizsgált. Aztán egyszercsak, nem lehetett hozzájutni a gyógyszerhez, 3 megye gyógyszertáraiban sehol nem volt. Kihagytam kb 4-5 hónapot, majd –mivel érkezett az életembe a férjecském – elmentem az egyetemi nőgyógyászhoz, felíratni másik fajtát. Ő kérdés nélkül írta nekem a Yadine-t. Eleinte még csak-csak megvolt a havim, aztán egyre kevesebb lett, majd eltűnt, és onnantól kezdve évente kb. 3x menstruáltam, ami tartott egy napig. 2 év után elgondolkodtam, hogy talán ez mégsem jó így, és elmentem egy SZTK rendelésre. Ott megnézték a petefészkeimet, és –bár akkor nem láttam a monitoron – a vizsgálatot végző azt mondta, ilyen csodás petefészkeket ritkán lát.Egyébként a neten keresgélve is találtam hasonló negatív tapasztalatot ezzel a gyógyszerrel kapcsolatban...

2 lehetőség áll fenn: 1) vagy az elmúlt 3 évben ragadtak benn azok a tüszők (mivel 5 évig szedtem a Yadine-t)  2) vagy sajnos arra kell gondolnom, hogy az SZTK-s vizsgáló kamuzott, mert rossz napja volt, letojta, bármi….

Lényeg a lényeg:a doki azt mondta, hogy várjak 3 hetet arra, hogy megjöjjön. Ha nem jön meg, menjek vissza hozzá (gondolom vizsgálgat tovább) ha pedig igen (és ezért imádkozom), akkor figyeljem, hogy az az utáni megjön-e 40-45 napon belül. Ha nem, akkor is menjek vissza hozzá. Sőt, igazából akkor is vissza fogok menni, ha rendeződik a ciklusom, azért, hogy megnézze újra a fészkeimet, kikotródtak-e ezek a tüszők.

Annyit mondott még az orvos, hogy ez nem akadálya abszolút a teherbeesésnek, de azért hátráltató tényező. Javasolta, hogy a súlyom ne menjen feljebb, ha lehet diétázzak és mozogjak.

Idegből jöttem hazafelé, idegből főztem, és sírva meséltem a páromnak. Ő is nyugtatott, hogy minden rendben lesz, és csudaszép egészséges babáink lesznek, csak adjak időt a testemnek.

Kata ugyanezt mondta. Néha annyira megnyugtató hallani, ahogy ő lazán tojik a világra.

Este kutatómunkát végeztem, és tudom, nagy hibám, hogy egyből parázni kezdek, ahogy olvasok valamit a neten, és eszembe jutott Szimo barátnőm. Neki, ha jól emlékszem, a pajzsmirigybetegsége miatt kellett szabályozni a ciklusát, és erre palástfű-teát ivott. Most várja a második babáját.

Szóval, elolvastam 20 oldalnyit a palástfűről és a cickafarkfűteáról. Elvileg a ciklus első szakaszában a cickát kell inni, mert serkenti a peteérést, a második félben pedig a palástot, együttes hatásuk pedig, hogy rendezik a kusza ciklust.

Ma reggel így a herbáriában kezdtem. Vettem mindkettőt, plusz folsavat, mert a doki javasolta 2 naponta. Szimót még nem tudtam elérni, hogy megkérdezzem, milyen arányban igyam a keveréket, vagy egyáltalán kell-e keverék belőle, így saját jogon eldöntöttem, hogy 1 kiskanál cicka+1 kiskanál palástot forrázok. Ittam délelőtt, és most este is.

Egy szó mint száz: visszaszámlálás elkezdődött, iszom szépen a teácskát, higgadtan állok a helyzethez és cserébe 3 héten belül meg fog jönni a rég nem látott „vendég” , beáll szép szabályosra, a tüszőcskék kitakarodnak a fészkeimből, és gurulyka beköltözik.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://gurulyka.blog.hu/api/trackback/id/tr226194977

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása